Z Alma-Aty jsme do Biškeku tradičně vyrazili maršrutkou z
autobusového nádraží Sayran, které je nově dostupné nejen taxi,
ale i metrem s následnou
půlhodinovou procházkou. V kyrgyzské metropoli jsme si nenechali
ujít
nejen z dnešního pohledu dosti bizardním
muzeem M. V. Frunzeho, ale i odpoledním výletem na věž Burana a
méně známé město Suyab (Site of Ak-Beshim), které však již
místní taxikáři mají v repertoáru. Po návratu do Biškeku jsme
ještě potěšili nějakou tu moderní kavárnu na бульвар Эркиндик,
lidovou столовую na hlavním náměstí Ала-тоо аянты a luxusní
vinárnu na Чүй проспекти, kde ale bohužel místní víno neměli.
Druhý den ráno jsme šupajdili na nádraží, odkud měl v 6:25
odjíždět přímý vlak (№608) na jezero Иссык-куль, respektive do
města Рыбачье. Vlak s mírným zpožděním skutečně přijel i odjel,
a cesta to byla vskutku fenomenální! Poté, co těžkopádná
sovětská souprava začíná stoupat z Čuské doliny výše proti
proudu řeky a při čaji s pirožkami se začíná rozvíjet družba, se
už těsně za okny tyčí štíty Kungej Alatau i Kyrgyzského hřbetu.
Po pár hodinách jízdy se ve výši 1.600
m.n.m. začíná Boamská soutěska otevírat a vlak při balalajkovém
koncertu přijíždí do své cílové stanice. Družba končí a my
odjíždíme směr Čolpon Ata. Po ubytováním v soukromí, v příjemném
domku se zahradou (bohužel se večer ukázalo, že v těsném
sousedství místní disco), ještě vyjíždíme k místním petroglyfům
za někdejším letištěm. Zpáteční pěší procházka po již nefunkční
ranveji zakončená nákupem specialit na místním trhu také nebyla
špatná. Koupání necháváme až na další den, kdy se nám podaří
dostat i na palubu parníku pořádající okružní plavbu. Pozdní
odpoledne už si však žádá transfer do vesnice Chokta, respektive
na nové Issyk - Kul international airport a přelet s TezJet Air
Company jejich krásným 30letým BAe 146-200 přes Těrský Alatau a
Ferganský hřbet až do města Oš.
 |
|
Text se připravuje ...
Text se připravuje ...
|